Ännu en skakig dag...?

Imorse fick jag sms från mamman till sonens klasskompis och hon berättar att han tyvärr inte kan komma över och leka efter skolan idag som planerat då han åkt på en förkylning och är väldigt trött.
 
Min första tanke är "Oj, hur kommer detta gå?" Min son har ett behov av rutiner och planering och om något går utanför ramen på detta så simpelt som en lekdejt som ställs in kan orsaka stora utbrott och en kaosartad dag.
Jag har informerat skolpersonal om detta så de är förberedda på eventuella utbrott idag. Förhoppningsvis så tar han det inte så hårt men det är så olika från gång till gång och man vet aldrig när det smäller till. 
 
Utöver detta är också gympapåsen borttappad och om det inte löses på något sätt att han ändå kan delta i idrotten idag så har vi ytterligare ett element som kan trigga igång honom.
 
Jag sitter nu här på jobbet och bara håller tummar och tår för att det ska kunna bli en bra dag idag trots dessa tecken på motgångar. Man måste trots allt hålla humöret uppe så gott det går dagar som denna.
 
Ett par bloss på min e-cigg, några klunkar te och sen gäller det att knacka siffror tills dagen är till ända eller tills telefonen ringer...
 
Ha en trevlig dag gott folk!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: