Det är väldigt sällan som..

.. Vi har en lugn och skön morgon, en Måndag! Det är helt otroligt att kunna börja en ny vecka utan att vara trött, grinig och irriterad på morgonen. Normalt sett så är måndagsmornar något man föraktar eftersom det är första dagen efter helgen och man ska tillbaka i den vardagliga rutinen. Detta är något som alltsom oftast är väldigt jobbigt för Jamal. Det brukar ske redan vid uppstigning att han är för trött för att kliva upp. Idag däremot blev det bara protest mot osten på mackan men det löste vi snabbt genom att byta så det kunde fortgå smärtfritt.
 
Det här med rutiner för Jamal är viktigare än man någonsin kan tro. Utan rutin så tappar han kontroll och blir osäker i sin tillvaro. Det kan handla om vadsomhelst egentligen, som att det regnar när han väntat sig solsken eller att jag en morgon inte rostat brödet, eller som nu i förra veckan att Jeff var bortrest.
 
Förhoppningsvis blir detta en bra vecka och efter en barnledig helg med massor av vila så är jag redo att möta vilka utmaningar som helst. Bring it on bara! 
 
Och det allra bästa av allt är att våren verkligen är på ingång. Alla dagar kommer säkerligen inte fyllas av solsken och välbehag men även regnet ger grönska och vårkänslorna spritter i kroppen. Jag måste påminna mig själv att köpa mig ett paraply eftersom alla vi haft innan har blåst sönder under hösten...
 
 
 
 
 
 
God morgon på er förresten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: