IPL hårborttagning

När kvällen har anlänt och jag sitter i min ensamhet och njuter av lugnet kommer jag på en strålande idé. I julas fick jag av min sambo Jeff en IPL laser som man använder för hårborttagning. Jag har länge velat prova och använda den men har antingen har fullt upp med annat eller bara helt enkelt glömt bort. Men idag så fick den dammas av och provas för första gången. Här ser ni en bild på den:
Enligt anvisningarna ska man använda den varannan vecka i ca 2 månaders tid för att håret helt ska sluta växa tillbaka. Det blir ca 4 behandlingar och jag har en känsla av att det kommer ta lite längre tid för mig. Jag har alltid varit lite skeptisk när det gäller olika slags "magiska" hårborttagningsmetoder men jag provar gärna ändå, man ska ju aldrig sluta hoppas på mirakel. :D
 
Idag fick det bli armhålorna och en liten del av bikinilinjen som testområden. Det kändes lite flummigt när man trycker på knappen som ger ljusimpulserna mot huden. Det blir som en varm blixt men det känns inte alltför obehagligt och absolut inte ont alls om man jämför med min epilator som dessutom tar typ 2 timmar för hela ben. IPL behandligen ska ta ca 14 minuter vilket även där är en enorm skillnad. Någon annan som provat tillräckligt länge för att märka av något resultat gällande hårväxten? Det är alltid intressant att höra från andras erfarenheter!
 
Medan kvällen inte helt har passerat läggdags tänker jag nu sjunka ner i soffan några minuter med en varm kopp te som avslutning på denna dag. Imorgon är det fredag vilket betyder helg och Jeff kommer hem från Italien. Som topping på kakan så är vi barnlediga då Jamal ska vara hemma hos pappa och farmor under helgen vilket gör att man kanske har utrymme att hitta på något skoj eller bara mysa framför en bra film...? Hursom så ser jag med glädje fram emot morgondagen.
 
God natt på er!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: